klik sahaja

Apr 7, 2010

Family Day at Km challet









salam semua.. thanks sebab sudi melawat blog saya hari nie.. hu hu hu
03.04.2010 yg lepas kami sekeluarga dan bebarapa orang lagi pergi ke Family day yg diadakan di KM Challet yg terletak di Kuala Linggi Melaka. Ramai jugak yang pergi, hampir 40 orang menyertai Family Day ini yg diajurkan oleh my husband dan his best Frenz En Ajim.




Kami bergerak Jam pun dah pukul 10 pagi, janji pukul 8.30 pg, tapi memasing dah terlajak. Biasalah Janji Malay kan?? hu hu. Kami berkonvoi beramai2 menaiki kereta memasing. Sampai di sana jam tepat kul 12 tengah hari..
Perut pun dah lapa.. Hidangan pun dah tersedia, so apa lagi.. makan laa. hu hu hu


lepas makan nie, aku sibuklaa berkemas dalam Challet. Si kecik Batrisyia pun sibuk. pas nie program sukaneka. tapi kul 4 pg laa. sekarang awal lagi. tunaikan solat dulu dan berehat sekejap









Sukaneka pun bermula tepat jam 4 petang.. acara tarik tali memang mencuitkan hati. biasalah budak2 bujang ni mengamatkan lagi suasana. lepas tu acara mengisi air dalam botol.. ada yang main tipu.. ha ha ha klaka betul.





Alamak, nampaknya suasana tak mengizinkan plak. Sedang aku mendukung si kecil Batrisyia.. tup tup aku tergelincir kat tangga.. bedebub jatuh aku. hu hu hu anak aku dah menangis dah.. UMI JATUH UMI JATUH katanya. aduiiihai, berdarah plak kaki nie.. tapi aku mesti kuat.. aku tak nak tunjukkan kelemahan aku pada anak aku yg tersayang, so muka mesti maintain.. bukankah pelajaran yang baik bermula daripada ibu bapa??? so aku control jer laa muka walaupun lutut dan kaki aku ada koyak skit.. Sakit memanglaa sampai la niie sakinyer.. But Alhamdulillah aku jatuh terduduk dan tidak ada effect apa2 pada baby yg aku bawak dlm perut ni..
Klaka pun ada mengenangkan si kecik batrisyia yg sangat prihatin dgn nasib uminya nie.. sayang, semoga kamu menjadi anak yg berguna pabila besar nanti. Ingat.. Hidup musti kuat dan sabar..

Hari pun mendung dan aku cuba menjejakkan kaki Batrisyia di atas pasir pantai. masalah lagiiii, dia tak nak turun plak... Katanya KOTOR UMI!! sambil menangis.. ADuuiii anak, maklumlah.. baru first time pergi pantai kan??
sampai hujan turun dgn lebatnya.. kesudahanya balik chalet dan tidokan Batrisyia.. Sayang sayang anak nie..

No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...