klik sahaja

Oct 4, 2010

yang paling chantekkkkkkk...

sangat bermakna..

Alya Bangidin on Friday, August 27, 2010 at 12:41pm



Pada suatu hari di sekoLah

seorang murid bertanyakan pada gurunya

ketika itu guru tersebut sedang mengajar

mengenai kasih sayang kepada anak muridnya

PELAJAR

Cikgu,

Macamane kita nak piLih seseorang yang terbaik

sebagai orang yang paLing kite sayang..??

Macamane juga kasih sayang itu nak berkekaLan..??

CIKGU

Owwhh.. Kamu ikut ape yang saya suruh..

kamu pergi ke padang dan kamu berjaLan di atas rumput sambiL memandang rumput dedepan kamu.

PILIH YANG PALING CANTIK

tanpe menoLeh kebelang Lagi waLaupon sekaLi.

Dah petik rumput yang PALING CANTIK itu dan bawa ke keLas.

Apabila pelajar tersebut pulang kekeLas,

Tiada seheLai rumput pon ditangannya.

Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang dipiLih

PELAJAR :

Tadi mase saya berjaLan,

saya carik lar rumput yang PALING CANTIK,

Memang ade banyak yang cantik,

Tapi cikgu kate piLihlar yang paLing cantik,

Maka saya pon terus jaLan ke depan

sambiL mencari yang paLing cantik,

Tanpa menoLeh kebelakang lagi,

Tapi, sampai di penghujung padang,

saya tak jumpe pon yang paLing cantik.

Mungkin ade diantara yang dibelakang saya tadi

rumput yang TERCANTIK,

Tapi dah cikgu cakap,

tak boLeh menoLeh kebeLakang semuLa,

jadi tiada Lah rumput yang boleh saya petik

CIKGU

Ya..Itu Lah jawapannyer....

Maknenyer..

apabila kite teLah berjumpa seseorang yang kite sayang,

hargai la

kite mencari yang Lebih baik daripada itu..

Kite patut hargai orang yang berada dihadapan kite

sebaik2 nya..

Jangan kite menoLeh kebelakang lagi

kerana yang berlaku tetap dah berLaku...

semoga yang dah berLalu tidak beruLang kembaLi...

dan ingat Lah..

orang yang paLing kite sayang itu la

orang yang PALING CANTIK dan paling baik.

Walaupon nak dikutkan..

banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi

No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...