klik sahaja

Aug 25, 2011

HATI INI HANYA UNTUK ALLAH






Masa berlalu semakin pantas.. ia tidak menunggu walaupun sedetik.. sedar tidak sedar usia sudah pun menginjak ke suku abad.. terlalu banyak kata untuk diungkapkan terlalu banyak cerita untuk disampaikan.. ada suka dan duka.. ada kala air mata menjadi peneman setia ada masa gelak tawa menjadi hiburan....
Itu lumrah kehidupan ini.. kehidupan di Dunia yang tidak akan kekal abadi..
Begitu juga aku.. ada masa kehidupan aku penuh dengan kedukaan.. dan adakalanya penuh dengan kegembiraan..
***********************************************************************************

Dulu, masa zamn bodoh2.. zaman cintan cintun.. serahkan segala
nya pada pakwe kan.. hati dan perasaan.. kalau salah sikit cepat touching,
kalau lambat sikit ngajuk.. tapiii tu dulu masa couple.. pakwe pun sanggup pujuk walaupun hari2 ngajuk..

Tapii bila dah langkah kaki ke alam perkahwinan.. No No No No.. abaikan jerla.. nak ngajuk ker, nak terbalik mangkuk ker.. walaupun.. nak lari rumah ker... no respon ok !!!!
ha.. masa tu barulah tahu langit tu tinggi ke rendah.. baru tahu cinta itu indah ke tidak???..
Mata bengkak bengkak nangis.. tidur malam nangis.. bangun pagi nangis.. sedihhhh kan.. rasa cam orang tak sayang pulak...
pastu bila dah menejegah ke usia yang suku abad ni.. hati dah kebal, otak pun dah sebal.. Istigfar bebanyak.. fikir.. kehidupan ini tak pernah ada yang sempurna..
mungkin bila tengok orang lain BAHAGIA sangat.. boleh gi jenjalan.. boleh gi shoppping.. boleh lagi keluar berdua dan tetap romantik macam dolu dolu... ada rasa KESAL dekat HATI.. Fikir balik. naper aku tak macam tu????

Huuuaaaaaaaaa.. ko yang pilih kan? takkan itu pun ko nak nyesal??? tak guna.. semua sudah terlambat.. Ko kena fikir camnie.. " itu bahagian dia.. Ini bahagian AKU" takkan la Allah itu tidak adil ??? sangat2 mustahil.. dan ia tetap tidak akan terjadi..
Allah menguji manusia dengan pelbagai cara..
dan mungkin aku sedang diuji.. itu jer yang aku boleh tanam dalam hati aku.. Dannnn bila aku fikir-fikir fikir punya fikir.. Aku sayangkan Diri Aku ----> makhluk Allah yang biasa dan penuh dosa dan mengharapkan keampunan daripadaNya..
Kenapa Tidak.. Hati aku Yang tidak berapa nak SUCI ini kuserahkan Hanya Pada Allah..
Bila fikir balik2.. kalau bagi orang lain Hati ini.. selalula rasa sakit selalu la rasa Sedih.. down..
Sekarang pun dalam percubaan lagi untuk Menyerahkan HAti ini pada Yang Maha Kuasa.. Semoga Allah memberikan Keampunan pada Aku...

Alim ulamak pernah berkata
See?????

Aminnnn~~~~~





ok..








No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...