klik sahaja

Nov 18, 2011

Pesanan untuk Diri Sendiri


●❤●.. Bukan harta, rupa paras dan keturunan yg diriku lihat dalam mencari dirimu, cukuplah agama sebagai pengikat kasih antara kita. Ketika mana dirimu datang melamarku, akan kulihat wajahmu sekilas agar tercipta keserasian diantara kita. kerana pesan Nabi kita, tidak perlu alis mata seakan alis mata unta, wajah bersih seakan putih telur ataupun bibir merah bak delima tetapi hnya akidah sekuat akar, ibadah sebagai makanan dan akhlak seindah budi yg dapat dipersembahkan kpd dirimu kelak..insya ALLAH ! ^_^

*******************************************************************************************


Ya Rabb,
Saat aku MENYUKAI seseorang,
Ingatkanlah aku akan ada akhir agar aku tetap bersama yg tidak pernah berakhir.
Jika aku hendak MENCINTAI seseorang,temukanlah aku dgn orang yg mencintaiMU
Agar bertambah kuat cintaku padaMU.
Ketika aku sedang jatuh cinta jagalah cinta itu agar tidak melebihi cintaku padaMU.
Ketika aku berucap ''aku cinta padamu'',biarlah ku katakan pada yang hatinya hanya tertaut padaMU.
Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan keranaMU.
Amin Ya Rabbal Alamin.

************************************************************************************************************

Lantaran adanya wanita, dunia menjadi indah...

Lantaran adanya lelaki, dunia menjadi sempurna...

Lantaran adanya lelaki dan wanita...
Sempurnalah suatu kelemahan disebalik suatu kekuatan...(^_^,)

No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...