klik sahaja

Nov 18, 2014

Umie membebel tentang cantik

Salam u olss..

Meh nak cerita sikit (sikit ke?hahaha)

Saya ni seorang yang sangat malas dalam hal menjaga kecantikkan diri.. maklumlah kulit muka dah sedia cantik (cantikkk ker??)..

Macam biasa.. alasan ada anak kecik.. balik rumah dah penat.. nak masak lagi.. nak buat kerja rumah lagi.. menjadikan saya Malas nak jaga tentang diri yang makin mereput ni.. ini salah besar ok!

Satu hari.. tengok dkt cermin.. belek2 muka yang ingat lawa sangat ni kan..
MasyaAllah.. dengan warna kulit tak sekata.. pimples jgn citerla kan.. kulit muka pun bila rasa dah macam montot periuk.. montot kuali kasar sgt you..
Okey.. muhasabah diri kejap.. Allah dah bagi kita muka elok2 pastu kita tak jaga.. tak pernah nak tahu apa yang kita boleh buat untuk mengekalkan keelokkan kulit muka kita ni.. sadissnnyaa!!!

Suami pun tak tegur pasal kulit muka.. haa ingat elok dah.. as long dia tak komplen kan.. kalau komplen pun kita yang meradang ;) miahahahaha..
Padahal dlm hati dia apa kita tahu.. apa yang boleh dia cakap dlm hati pun.. ermmm takperlaa asalkan dia jadi ibu yang baik untuk anak2 aku pun dah cukup bagus..

Ayoooo kita semua manusia.. suka tengok benda yang cantik.. jangan kata lelaki.. saya pun suka tengok perempuan yang cantik.. admiree sgt..
Tapi macam biasalah.. dulu2 tengok org pakai mcm2lah yg negatif sampai dulu sebelum positif.. banyak chemical la.. banyak ape ke namanya yg mcm planet tu? Haaa merkuri.. kulit muka nipis la.. muka cepat berkedut la..

Yer... sebenarnya tak elok fikir yang bukan2.. meh cuba dulu barulah tahu kan.. bila orang keliling dah mula tegur.. bila en somi dah mula pegang2 pipi.. last pegang pipi masa anak sorang kot.. hahahahaha
Tak ke rasa perasaan bangga tu sikit? Bersyukur dapat membaiki apa yang perlu.. kita bukan ubah 100persen.. kita jadikan kulit muka kita lebih selesa org nak tengok jeee

Then.. untuk wanita yang sibuk macam saya ni.. keluar rumah subuh n balik rumah maghrib.. dok pulak dkt kota lumpur yang memanjang jammed ni.. pastu balik rumah nak masak lagi.. rindu dekat anak2 terutamanya imam muda saya tu.. haa kelek2 anak lagi.. kadang masak pun campak2 je.. seb baik en somi tak campak kuali atas kepala isterinya yg rajin ni.. ekekekeke

Itulah pengorbanan seorang isteri ibu dan pekerja di kota lumpur ini... ayat sedih okeyy..

Takperla ya.. semua yang kita buat ada ganjarannya kan.. jadi kita jangan pulak dok tunggu jer kan..

Kita juga nak jadi seorang yang menjadi kebanggaan anak2 kita.. suami kita.. majikan kita..

Okey.. ini dah masuk bab motivasi k.

Anak2 pelajaran dah bagus.. kena pergi sekolah jumpa cikgu ambik report card.. then.. cikgu n mak2 yang lain tiba2 akan alert dengan anak2 yg cemerlang n nak tahu sangat2 siapa lah mak pak depa ni.. awat bagus sangat? Hahahaha
Then.. as a mother (omputih la pulok)
Kita pun pergi la.. cuba bayangkan kalau muka kita cantik n berseri.. tak ke bangga anak2 kita mempunyai seorang ibu yang cantik n comel gitu?

Haa.. perhatian2.. kalau time ni ada bisikan jahat di hati kalian.. contohnya.. alaa kalau dah pandai didik anak muka tak cantik pun takpe.. takpun takkanlah cikgu2 tu nak belek2 muka kita ni betul2 pakai mekap sudahhh..
Ops.. tu namanya kena cuci hati.. Istigfar banyak2 n doa semoga fikiran negatif tidak akan membantutkan diri menjadi yg lebih baik :)

Sebenarnya nak tulis lagi...
Tapi panjang2 sgt nanti org bosan..

Belanja satu gambar dulu..

Siapa nak cantik boleh whatsapp saya di 0183779717 nama saya anum tau.. hihihi
Nanti sambung bebel lagi ya :)

No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...