klik sahaja

Mar 26, 2010

CECAIR KLOROFIL UIE

Klorofil biasanya dirujuk sebagai DARAH dalam tumbuhan hijau (mak aii gerunnya he he he). Kehadirannya menyelubungi seluruh alam sekitar. Klorofil sangat penting dalam proses fotosintesis dan disimpan dalam daun tumbuhan. Ia kaya dengan kandungan mineral semulajadi, vitamin, protein,elemen penting dan nutrient yang penting untuk menjaga kesihatan terutamanya dalam mengekalkan keseimbangan kandungan asid dan alkali dalam tubuh badan

Berikut adalah perikan ulasan saintifik dari tiga penerima Anugerah Nobel tentang KLOROFIL

1) Pada tahun 1912, Dr Alexis Carrel (penerima anugerah Nobel berkata bahawa SEL ADALAH KEKAL. Kajian beliau menunjukkan betapa pentingnya proses pembersihan bahan toksin untuk mengekalkan kesihatan.
2) Pada tahun 1915, Dr Richard Willstater menerima anugerah Nobel atas penemuan beliau yang membuktikan bahawa STRUKTUR KIMIA KLOROFL TERDIRI DARIPADA RANGKAIAN ATOM-ATOM KARBON.HIDROGEN,NITROGEN DAN OKSIGEN MENGELILINGI SATU ATOM MAGNESIUM.
3) Pada tahun 1930 Dr Hans Fischer menerima naugerah Nobel atas penemuan struktur KIMIA HEMOGLOBIN YANG HAMPIR SAMA DENGAN STRUKTUR KIMIA KLOROFIL.


FAEDAH KLOROFIL

1) Pembersihan – membersihkan dan mengurangkan toksik dari tubuh badan
2) Pengawalan – mnegawal Keseimbangan hormone serat kandungan asid dan alkali di dalam tubuh badan
3) Penyuburan – Membekalkan nutrient untuk merangsang dan mempertingkatkan tahap oksigen dan bilangan sel darah merah.

KEBAIKAN KLOROFIL

Menghalang pertumbuhan bacteria, memperbaiki kesihatan bahagian mulut dan meningkatkan pengedaran darah.

No comments:

Post a Comment

SENARAI KELENGKAPAN PULANG KE MAKTAB

 Alhamdulillah.. negeri perak sudah beralih ke fasa 4. Oleh demikian si kakak akan mendaftar di MRSM Bagan Datuk pada 21.11.2021. Umie dan g...